Thursday, May 01, 2008

Taman Orkid, Kuala
Lumpur



Our family, including my mom and sis went to Taman Orkid at The Lake Garden, KL on Thursday, 1st May 2008 (Labour's day).

Entrance fee is RM1 per person for adult (and kids more than 12 yrs old) on weekend and public holidays. Weekdays : free admission.




Purple is my favourite colour :D


There is a row of stalls selling orchid plants. Price range from RM3 (a small potted orchid) up to hundreds of RM. Don't worry, you can get a nice one from RM8 to RM50 per pot.







Souvenirs are sold here too.. from fridge magnets to I don't know what else (can't remember) because we were there around 5 pm and one of the souvenir shop was already closing)

These are all that I could take since :
  • My camera suddenly ran low on battery
  • My sons went missing! no wonder since there are a lot of attractions : beautiful flowers and landscapes, fish ponds etc

8 comments:

faizabelle79 said...

Salam umiyumi..
wow..cantiknya orkid2 kat taman ni yer..balik nanti kena pegi ni..

Izah ni peminat orkid jgk especially jenis orkit keratan..

Rar said...

umi, hehe nasib baik anak dpt jumpa..yg mana menghilangkan diri tu? abe awe ke? kena hati2 kalau pergi kt tempat awam..

umiyumi said...

Salam izah..
kak umi pun first time p taman orkid ni. tak sangka gak mmg menarik..tak sia2 le termengah2 naik bukit hehehe.. mcm2 jenis orkid ada kat situ. jenis akar terjuntai tu pun ada, cuma spray air sj. :)

umiyumi said...

hai rar,
mmg umi ckp risau kalau ke tmpt awam. budak2 tu suka berlari2 kalau kita miss tgk misti hilang punya. ni kes abe awe la, kalu dia pegi mana mesti si yiyi tu ikut.. hmm dah pesan byk kali tp budak2 tu camtu la. bila seronok dah tak hingat apa dah :p

Fena said...

manyak cantekkk...bila la saya nak pandai dlm bab2 nie ehh...laman saya ada rumput ajer..pokok pon dah layu..haiyaa....

umiyumi said...

aiyakk... pokok pun dah layu? ala.. ingat nak suh kitty tanam pokok bunga banyak2, boleh la sy p melawat :D

Fena said...

org kata kat melaka nie panas sikit...sebab dekat ngan laut...tapi tgk pokok2 org lain elok ajer idup...kompius makcik...hehehehhehe

umiyumi said...

nak tanam pokok pun kena ada skil jugak.. hehe tp takyah la tanya sy sbb sy pun tak penah tanam pokok.. kuang3 nak wat cemana tanah pun dlm pasu aje.. :p