Sunday, July 27, 2008

Durian


Durian ni dibeli tak jauh dari rumah Uyin. Dijual dalam longgok. Satu longgok ada lah dalam 6 biji. Disebabkan abe awe puji kereta penjual durian tu cantik, kami dapat extra 1 biji lagi.
Durian macam ni biasalah, kebanyakannya dah pecah, tp masih elok. Bila balik, terpaksalah buka kesemuanya, makan mana yang sempat dan selebihnya diletakkan di dalam bekas.


Jom kita tengok

dekat sikit...

sikit lagi...

haaa... amacam? :D

yg ni saya dah kebas selepas amik gambar.. (dan mlmnya sy tak leh tido sbb kepanasan... huhuhu) tu la.. mkn byk sgt. tp petua org tua2 mmg ada utk kurangkan panas mkn durian. kata org, tuang air sejuk ke pangsa durian dan minum.. :)

4 comments:

Fena said...

saya memang hantu doriann...tapi sejak pregnant nie kureng plak...tak minat plak nak makan...heran bin ajaib..:P

umiyumi said...

ler camtu ke.. biasa la kalu pregnant mmg camtu. sy pun takde le tingin sgt nak mkn tp sbb ada hantu durian kat rumah ni mmg payah le kalu takmo makan.. huhuhuhu..

maR said...

Salam perkenalan umiyumi :)

Saya bloghopped dari blog Diana.

Wah, mengancam sungguh la durian tu semua!

umiyumi said...

salam perkenalan mar..terima kasih sbb sudi singgah ke blog saya.
haah.. mmg cukup mengancam durian tu.. dan penangannya mmg cukup hebat :D