Monday, July 06, 2009

Pisang Sira
nampak resepi ni semalam masa tgh melepak depan tv tgk rancangan Jom Rasa kat tv1 (kalu tak silap le). menarik gak ni, bahan seme ada, cuma pisang tu je dah terlebih masak aka ranum elok sgt le tak tau nak buat apa, maleh nak wat cekodok sbnrnya ehehehe.. kalu bole pisang jgn terlalu masak, kang hancus dibuatnye.. apa2pun mmg senang sangat.
Bahan2:
Pisang
madu
Untuk sos:
susu
kismis
madu
Cara :
celup pisang atau lumur pisang dengan madu
goreng dalam pan sampai warna keperangan
angkat pisang dan susun dalam piring
Sos :
renehkan susu sekejap
masukkan madu (tak letak sebab pakai pan yg sama masa goreng pisang)
masukkan kismis
(umi tambah sedikit esen vanila)
pastu tuangkan sos atas pisang tadi..
amaran : kalu manis sangat, kurangkan madu hehehehe

2 comments:

blogresipi said...

Pisang sira masak pakai susu n madu nie kite tak pernah try lagi.. selalu letak gula n rebus gitu jer... nampak best juga nie.

umiyumi said...

haah.. mmg best tp seeloknya kurangkan madu. nanti jadi manis sgt hehehe. ni tgk resepi dr chef hotel.. nampak dia buat pun menarik je :D