Sunday, December 14, 2008

Yum yumm..
goreng hati lembu

pizza.. dr la boheme..
Resepi : Hati Lembu Goreng
Bahan :
Hati lembu
Bawang besar (dipotong)
Halia (dipotong)
Cili merah (dipotong)
Serbuk kunyit
Sedikit garam
minyak masak
Cara :
- potong dan basuh hati lembu
- gaul dengan serbuk kunyit
- masukkan ke dalam kuali atau pan dan masak sampai air hampir kering (masa ni baru umi masukkan garam)
- buat ruang di tengah2 kuali tu dan tuang sedikit minyak masak
- masukkan bawang besar, halia dan cili merah yang telah dipotong dan gaul bersama-sama hati
- bila dah agak2 mesra, angkat dan hidangkan

3 comments:

haslina razali said...

umi nak resepi goreng hati lembu tuh nampak cam sedap selalu tak pernah masak hati lembu nih takde org nak makan takpe aku makan sorang beli cikit jek hehehehe

umiyumi said...

resepi dia teramat simple. tp rasanya teramat sedap bg umi hehehe.. siap ratah2 lg. umi dah letak resepi kat situ

haslina razali said...

wokey akan try buat dan bagi komen later (bila tah nak wat hahahaha)