Wednesday, August 12, 2009

Stimbot untuk dinner

banyakkan makan sayur-sayuran.. mmg baguss utk diet, tul tak kak ina?
ni sup yang sempoi. periuk stimbot takde, pakai rice cooker je leee
pastu taruh la sesedap rasa.. eh bukan mkn yg ni je tau, ada bihun sekali

ni la sos nya yg tak kurang hebatnya hehehe.. ceh pasan lak
resepi asal dari blog Ai
Sup Stimbot
1. Bwg putih 4 ulas diketuk
2. Bwg besar sebijik - potong dadu
3. Masukkan bawang dalam periuk berisi air dan jerang sampai didih
4. Letak sos pati ayam dlm 3-4 sudu beso. (umi letak 3 ketul kiub ayam maggi)
5. Letak garam + ajino skit.
pastu transfer sup dalam periuk nasi dan masukkan le bahan2 sayur dll ehehe

SOS :
Campurkan sos cili (umi guna kimball) + kicap manis + cili api tumbuk + cili merah tumbuk
mmg confirm cedapp lah.. abe awe mkn sampai 3 mangkuk bihun :)

5 comments:

ai said...

WOHOOOO!!!

Malu ai!! ekekekekeke...

Simple tapi sedap kan kak? tp aku sendiri pon dah lama x masak stimbot ni.. :)

umiyumi said...

hehe jangan la malu.. mmg sempoi giler resepi ni tapi mmg sodappp dan yg penting pastu kenyang :p pandai la ai ni.. eh yu ni hehehe.. :)

blogresipi said...

Steambot tu pakai rice cooker pon jalan... syoknye ade cendawan tue... lama tak makan nie..

haslina razali said...

hik hik hik umi ye betullllll umi pandai hik hik hik nak wat juga laa

umiyumi said...

Ijan : senang kan? kalu idak, dok pk nak beli periuk stimbot lak kuang3.. kat sana takde ke cendawan camni?

kak ina : buat, jgn tak buat. tp sayur kena beli selori, baru cukup hahahaha..